♥ Azura's Envoy Biography ♥

MY DREAM ALWAYS SEEMS SO HIGH IN THE SKY...

I'M AFRAID I'LL NEVER REACH IT, BUT I'LL KEEP ON CHASING IT..

THIS IS MY STORY SO I WON'T GIVE UP!!!!
















Wednesday, December 12, 2012

Rindu Sama Budak Gumux Ketat2...


Salam sume, dah lame gamaknye x update blog ni.. bkn pe xde cite best yg nk share ngn kowg sume... cuti semester 2 bulan pun xde wat ape2 lepaking kt umah je ngn family... tapi sejak 2 minggu kebelakangan ni rase makin boring plak pasal Budak Gumux (Insyirah) xde kat umah, balik umah nenek dia.. Emmm lagi ler bosan idup ni.. bkn ape kalau dia ade tu hari2 leh gaduh ngn dia.. leh gurau2..leh pukul2 dia.. badan tembam mmg best klu main tibai2 slalu hehehe.. tp bile dia xde ni rase cm KOSONG...KOSONG...KOSONG (ala2 Najwa LatiF hehe..) Bile la gamaknye budak ni nak balik sini... Rindu kamu ketat2 laa... haishh...

Sedar x sedar dah nk masuk 9 thn dah umur Budak Gumux ni.. alahai dah bsar dah.. dah nak jadi anak dara pun.. Smoge dia jadi anak yg solehah ye?? Amin.

Tadi mak aku ade call dia..kitowg mmg sngaje xnak call dia sbb kitowg tau klu call dia mesti time tu jugak dia nak balik sini.. hahaha.. tapi sbb dah xtahan rindu call la jugak tanya khabar.. time call tu dia leh ckp kat mak aku.. "Leh x irra balik?? nanti minggu depan irra balik la umah nenek lagi.. boleh x?" Oleh kerana xsmpai ati ngn dia..kitowg pun ngn nada jual mahal pun cakap "balik jelah!"... padahal dlm hati ALLAH je tau huhu..especially aku la.. :) Mak aku pun slalu ckp kalau ade Budak Gumux ni mesti banyak keje nak buat..tp kalau xde bosan pulak umah rase sunyi...Tulah aku pun rase yg sama.. yelah sblum ni paling lama dia balik umah nenek pun paling kuat seminggu je tu pun dah rase cam lame ni kan pulak 2 minggu adehhh... lagi la APTB kan??? hahaha..

Lagi 2 minggu jugak scool dah nak bermula.. brg2 keperluan Budak Gumux ni satu ape pun blum shopping lagi ni... mak aku pun risau gak pasal pe hujung minggu ni mak ade function kat umah... minggu depan lagi pun ade function gak... Last minute gakla gamaknye shopping brg2 keperluan scool budak ni... Tapi bgus jugak last2 minute sbb aku gerenti skg ni msti shopping complex sume ramai ngn parents yg ngah sibuk shopping utk anak2 diowg..at least time last minute tu harap2 xramai la umat manusia dah kan??

Masuk darjah 4 ni dah kira fasa ke-2 dah... fasa pertama done! Fasa ke-2 ni yg aku rase lebih mncabar kot.. Yelah mase ni la nak kene teach Budak Gumux ni mcm2... bkn stakat hal2 berkaitan pelajaran je... hal2 kewanitaan pun wajib gak mane la tau kan?? Budak2 skg ni dah "advance" x macam zaman kite dulu2... "Advance" tu dalam erti kata lain cepat dalam segi perubahan suasana sekeliling.. kalau dulu umur standard utk "Period" (Datang Bulan) mgkin dlm lingkungan 12 thn ke atas tapi skg ni umur 9 thn pun dah ade yg dah "Period"... Betapa pantasnye dan advancenye budak2 skg... tapi aku rase mgkin faktor pemakanan kot kan? Byk sgt bahan kimia yg para pengusaha ni letak dalam makanan harian kita.. sbb tulah macam2 jugak penyakit yg dihidapi budak2 remaja zaman skg ni... klu dulu sakit jantung, darah tinggi, kencing manis sume kite dengar penyakit orang2 dewasa...skg ni budak2 kecik pun dah dapat penyakit yg sama..Nauzubillah.. ni sume berpunca dari makanan jugakla tu... tapi nak wat camne kan? Dah itu je sumber kita utk terus hidup kalau xmakan nanti mati lak kang... Makan utk teruskan Hidup.. redha jelah... eh salah pasrah jelah... Redha tu ikhlas..masalahnye ikhlas ke? xkot kan? pasrah tu berserah...so berserah jelah....emmm... dah macam filem Ombak Rindunye dialog la... hahaha...

Haaa...sblum aku melalut ke tempat lain baik aku berenti setakat ni je... tujuan asal post ni utk luahkan rase rindu kat Budak Gumux je tapi dah sampai ke lain plak kan??? hahaha... Pada sesape yg sudi baca post kat blog aku ni... thousand thanks kat kowg sume...Lenkali baca la lagi k? Sekadar utk perkongsian bersama je nothing more... Thanks again and take care...

No comments: